Telefonul mobil este una dintre cele mai utile inventii
ale zilelor noastre: ne ajuta sa comunicam si sa ne informam rapid, ba
chiar ne poate salva viata in situatii critice. Aparatul poate fi si
insa si o sursa de iritare daca nu stim cateva reguli simple de
eticheta.
Despre una dintre ele vorbim acum: cat de mult insistam atunci cand sunam pe cineva?
Cum este cel mai de bun-gust sa procedam atunci cand ne dorim sa telefonam unei persoane si sa ii transmitem o urgenta?
Pe vremea bunicii nu suna bunica, indiferent ca isi dorea sa vorbeasca
cu soacra ei sau cu sora ei, nu o suna de mai mult de 5 ori, nu lasa
telefonul sa taraie de mai mult de 5 ori, tocmai pentru ca zgomotul era
foarte puternic. Astazi nu mai sunt acele telefoane cu tarait, astazi sunt acele telefoane mobile la care afisajul ne permite sa verificam ce persoana ne suna.
Desigur, exista optiunea de mesaj automat pe care
putem sa il dam si este de bun-gust sa folosim aceasta functie a
telefonului, pentru a semnala persoanei ca suntem intr-o situatie in
care nu putem raspunde la telefon si vom reveni imediat ce ne eliberam.
Iarasi, sunt si exceptii. In cazul in care am sunat, lasam telefonul sa
sune pana cand ne inchide reteaua, de ce spun asta?
Inclusiv telefoanele fixe in ziua de astazi au optiunea „mod silentios”,
pentru ca apoi, la finalul siestei sau la finalul sedintei persoana sa
observe exact cine a telefonat si sa poata reveni. Este de preferat sa
revenim cu un telefon nu imediat, sa nu sunam persoana de 2-3 ori, 5
ori, 10, ori, repetativ la aceeasi ora... este clar ca nu poate sa
raspunda. Am telefonat o data in prima parte a zilei, vom reface
actiunea in cea de-a doua parte a zilei. Vom lasa timpul sa rezolve
aceasta situatie.
Urmareste BZI.ro pe FACEBOOK.COM
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu