joi, 16 iulie 2015

ASTA E STATUL DE DREPT – Procurorul DNA Emilian Eva l-a amenintat pe ex-seful ADS, Corneliu Popa, ca, desi e nevinovat, va avea de suferit daca nu da declaratii impotriva lui Dan Voiculescu: ”Ar fi bine sa va schimbati comportamentul, sa spuneti tot ce stiti despre Dan Voiculescu... Daca acceptati sa il dati pe Voiculescu s-ar putea sa fie mult mai bine, astfel suportati consecintele... Nu aveti nici o vina, dar daca continuati asa nu am ce sa va fac, o sa aveti de suferit” (Interogatoriul)


Apar detalii halucinante despre modul in care s-a derulat ancheta in dosarul ”Telepatia”. O ancheta desfasurata in cel mai pur mod stalinist, in care procurorul Emilian Eva (foto), pe atunci la DNA, astazi aflat in arest preventiv, recurgea la amenintari si santaj pentru a obtine declaratii impotriva lui Dan Voiculescu.
Fostul sef al Administratiei Domeniilor Statului, Corneliu Popa, condamnat in dosarul ”Telepatia” la 8 ani de inchisoare a formulat, marti 14 iulie 2015, o plangere penala impotriva lui Emilian Eva, la Procurorul General al Romaniei, Tiberiu Nitu, si la sefa DNA Laura Codruta Kovesi. Corneliu Popa il acuza pe Emilian Eva de cercetare abuziva, santaj si amenintare.
In cuprinsul plangerii este prezentat si interogatoriul de la DNA. Iar ceea ce s-a intamplat la parchetul anticoruptie este incredibil si nu are nimic de-a face cu statul de drept. Practic, Emilian Eva il ameninta pe Corneliu Popa ca va avea de suferit daca nu ”il da pe Dan Voiculescu”. De asemenea, Emilian Eva ii spune lui Popa ca va avea de suferit, chiar daca nu e vinovat.
Prezentam plangerea formulata de Corneliu Popa impotriva lui Emilian Eva:
In baza dispozitiei art. 206 CP (amenintare), art. 207 alin. 2 CP (santaj) si 280 CP (cercetare abuziva), toate raportate la prevederile Legii 78/2000 cu modificarile si completarile ulterioare, precum si ale art. 289 CPP, formulez prezenta
Impotriva numitului Emilian Eva, procuror in cadrul Parchetului de pe langa Tribunalul Iasi, pentru savarsirea infractiunilor de cercetare abuziva, santaj si amenintare.
Cele trei infractiuni au fost comise de catre Emilian Eva cu ocazia cercetarilor desfasurate in dosarul penal 84/P/2007 referitor la privatizarea Institutului de Cecetari Alimentare Bucuresti S.A., cunoscut publicului sub numele de dosarul "Telepatia", in forma discutiei purtate la audierile ce au avut loc fara aparator si la care am fost citat in calitate de invinuit in cursul anului 2008, asa cum redau in continuare:
Audierea in dosarul ICA la sediul DNA:
Procuror Eva – Ce functie ati avut in Partidul Umanist?
Popa Corneliu – Nu am facut parte din acest partid
Procuror Eva – Din ce partid ati facut parte?
Popa Corneliu - Din PSD
Procuror Eva – In ce organizatie a partidului ati activat?
Popa Corneliu – In organizatia Timisoara, unde eram simplu membru si uneori am participat si la anumite intalniri la PSD Bucuresti
Procuror EvaDe unde il cunoasteti pe Dan Voiculescu?
Popa CorneliuNu l-am cunoscut in viata mea pe Dan Voiculescu
Procuror Eva – Atunci de ce i-ati dat ICA pe bani de nimic?
Popa Corneliu – Din cate imi amintesc ICA nu a fost cumparata de Dan Voiculescu
Procuror Eva – Si HG prin care a trecut la ADS, de ce ati facut-o?
Popa Corneliu – Cand a fost adoptata aceasta HG eu nu eram la ADS si din cate cunosc, acesta HG a fost initiata de Ministerul Agriculturii
Procuror EvaDomnule Popa, vad ca nu vreti sa cooperati cu mine, sa stiti ca eu cunosc mai multe despre ceea ce s-a intamplat si cred ca ar fi bine sa va schimbati comportamentul si sa spuneti tot ce stiti despre Dan Voiculescu. Eu stiu ca dumneavoastra ati fost un pion in aceasta chestiune in care ati fost folosit si daca acceptati sa il dati pe Dan Voiculescu s-ar putea sa fie mult mai bine, astfel suportati consecintele si dumneavoastra si altii.
Popa Corneliu – Asa cum v-am spus, nu-l cunosc si nu l-am cunoascut pe Dan Voiculescu
Procuror Eva – Dar pe Catalin Sandu il stiti? Stiati ca aceasta persoana a fost director pe la Voiculescu si membru marcant al Partidului Umanist? Sa stiti ca el a zis ca va cunoaste bine si ca dumneavoastra va ocupati de toata licitatia prin ADS.
Popa Corneliu – Dl. Sandu a fost director la Directia Juridica din ADS cand am venit eu in ADS, functie pe care a ramas si pe perioada mandatului meu si de licitatii se ocupau directiile de specialitate.
Procuror Eva – El spune altceva si anume ca dumneavoastra v-ati ocupat special de aceasta licitatie, el fiind in concediu
Popa Corneliu – In ADS s-au stabilit clar niste proceduri identice pentru toate privatizarile si pentru aceasta licitatie au fost respectate intocmai aceste procedure, aprobarea finala fiind a CA al ADS.
Procuror Eva – Nu ma intereseaza CA al ADS ca aia erau niste marionete pusi de voi, care nu stiau ce aproba. Am vorbit eu si cu ei si mi-au spus aceste lucruri.
Popa Corneliu – Membrii CA erau numiti de ministru, nu de mine.
Procuror EvaDomule Popa nu vreti sa cooperati, eu stiu ca dumneavoastra nu aveti nici o vina, dar daca continuati asa nu am ce sa va fac, stiu ca ati fost la momentul nepotrivit in locul nepotrivit. Am verificat si am vazut ca nu ati beneficiat de pe urma acestei privatizari ca si altii (aici mi-a aratat pe calculator niste bilete de avion pe numele lui Catalin Sandu si Flavius Pop), dar va spun inca odata ca daca continuati asa, o sa aveti de suferit.
Popa Corneliu – Eu nu am dat nici o aprobare, ci doar am avizat o nota de privatizare impreuna cu CA al ADS.
Procuror Eva – Va mai spun o data ca nu ma intereseaza CA sl ADS
Popa Corneliu – Dar acesta era forul de conducere al ADS, eu cu ceilalti fiind partea de executiva care duceam la indeplinire hotararile acestuia.
Procuror Eva – De ce ati fost de acord cu incheierea contractului de superficie dintre ICA si GRIVCO?
Popa Corneliu – Nu am dat nici o aprobare in acest sens
Procuror Eva – Pai, ce ati facut domnule cat ati fost director?
Au urmat niste discutii mai lungi in care i-am prezentat cum era structurata activitatea in ADS si de fiecare data cand aduceam vorba despre CA al ADS spunea ca nu-l intereseaza.
La sfarsitul audierii am fost amenintat iarasi ca voi infunda puscaria si eu si multi altii, amenintari care s-au concretizat prin rechizitoriu in dosarul ICA, iar dupa ce a fost mutat procurorul Eva la Iasi a deschis un dosar penal in care l-a inchis si pe fratele meu (in calitate de evaluator la o societate), dosar care de la acea data pana acum a ramas tot la stadiul de cercetare, asta dupa ce a avut grija sa blocheze conturile firmei la care fratele meu era actionar.
In timpul audierii mele am fost amenintat de cel putin trei ori ca voi avea de suferit eu si altii, amenintari care s-au concretizat si prin acest dosar.
Mentionez ca numele fratelui meu este Sorin Popa.
Avand in vedere cele mentionate, va solicit Domnule Procuror General si Doamna Procuror Sef, sa dispuneti inceperea urmarii penale fata de numitul Emilian Eva, cu luarea in considerare a formei agravante a celor trei infractiuni data de calitatea de procuror in care acestea au fost savarsite”.
Accesari:1987

Comentarii

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu