duminică, 13 noiembrie 2016

Cum să te integrezi în absolut mâncând căcat în loc să bei pișat

floating-girl-in-forest
@dreamstime.com
Un înger mi-a salvat viața pe când mă afundam iremediabil în depresia alegerilor și în întunericul zilelor scurte de sfârșit de toamnă: nutriția integrativă. Păi cum să fii depresiv când pe Facebook te întâmpină un mesaj gen ” Bun găsit, femeie conștientă de strălucirea ta” ? Instantaneu strălucirea mea a vrut să afle amănunte despre farul călăuzitor care m-a scos din beznă și mi-a redat bucuria de a trăi albă, grasă și fumătoare, abuzată de politicieni nerușinați și bețivi într-un oraș murdar și poluat. E o suavă absolventă a unui liceu de arte care oferă consiliere de ”nutriție integrativă personalizată pentru adulți, copii și bebeluși ”. Cum să reziști? Cum să nu urmezi un înger cu cratița într-o mână și cu pensula în alta? Imediat te înscrii în grupul gratuit de slăbire de pe Facebook și plătești ca oarba 600 de lei pentru ca grupul tău să devină secret și să te poți conecta rapid la priza care o să îți alimenteze strălucirea, 380 de volți de tocănițe și ciorbițe personalizate care să extragă copilașul fragil din tine, copilaș îngropat în 100 de kile de adult stupid.
Sigur că nu am mai băgat în seamă disclaimerul de 26 de puncte prin care îngerul meu salvator se sustrage de la orice responsabilitate medicală sau legată de vreun eșec de scos strălucirea din mine, că doar nu eram la camera de gardă să dau cu ușile de pereți și să țip că aduc televiziunea dacă nu vin instantaneu 5 doctori să mă vadă. Nuuu, sunt sfioasă, cu căciula în mână, cum se cuvine în fața unei posesoare de diplomă obținută online de la Institute for Integrative Nutrition din America, nene, nu mofturi de facultate de medicină plus specializare, fo’ 10-12 ani de studii pe om, nu pe șevalet.
Mă gândesc să studiez și eu la Integrative Institute ăsta. Sau mai bine îmi deschid unul: contra unei taxe de doar 4995 $ ai acces 10 luni la seminarii de week end online. Trebuie să participi la minimum 8, să dai 3 teste (tot online), să aduci doi clienți noi și gata, ești nutriționist integrativ, poți să scoți copilul din fraieri și bănuțul din portmoneul credulului care nu s-a ostenit să se informeze puțin despre ce e institutul ăsta și cu ce se mănâncă diploma de ”health counselor” –pe care o obții contra doar 495 $ suplimentari și care e exact o bucată de hârtie fără valoare și nerecunoscută de nicio agenție de învățământ din SUA, dar cu mare trecere la analfabeții funcționali care oricum nu înțeleg nimic din ce citesc sau ascultă. Doar n-o să pierdem 4 ani să studiem serios la Academy of Nutrition and Dietetics (acreditată) ca să ne ardem neuronu’ cu biochimie, anatomie, fiziologie. Omul e trestie, deci o plantă în fond, mai bine integrăm mititeii cu yang-ul și varza cu yin-ul și obținem spanacul macrobiotic numa’ bun de amestecat cu ayurveda, nutriția pe grupe de sânge și teoria celor 5 elemente (lemn, foc, pământ, metal, apă) pentru rețeta nutriției desăvârșite care să-ți readucă ”self harmony” – adică să te încurajeze să te ierți că mesteci tot ce-ți cade în mână și faci gimnastică doar cât butonezi telecomanda. Hocus, pocus, preparatus, lene și minciună la rang de meserie și promovate ca stil de viață sănătos. La un venit de 10 milioane $ anual nu mă îndoiesc că întemeietorii institutului își permit o viață bună și multă iubire de sine…
Gata, mă duc să dau strălucire la tot cartieru’, poate își descoperă și vecinii mei self harmony și nu mai e nevoie să spargă gura lor sămânță toată ziua, scuipând semințele pe unde apucă. Poate nu mai aruncă gunoiul pe jos. Poate opresc politicos la trecerile de pietoni. Poate renunță la manele, bormașini și claxoane. Poate nu se îmbată așa des. Poate nu se mai bat. Poate incep să verifice pe mâna cui își dau sănătatea, ce studii și ce traseu profesional are guru’ care le știe pe toate și care se vrea farul călăuzitor al vieții lor, contra unei mici taxe neînregistrate la fisc, dar numită popular ”taxă pe prostie”.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu