Relația primar – cetățeni, prioritate pentru Laurențiu Leoreanu!
Încă
de la preluarea primului mandat, o preocupare constantă a conducerii
administrației locale a fost cea de a îmbunătăți calitatea serviciilor
oferite cetățenilor, creșterea profesionalismului angajaților și
dezvoltarea unui dialog permanent și constructiv cu cetățenii
municipiului. Biroul Unic - pe care l-am înființat în primele luni ale
primului mandat de primar - și-a consolidat în toți acești ani postura
de principală interfață a instituției în relația cu publicul care
apelează la serviciile primăriei.
Funcţionarii
Biroului Unic au asigurat consilierea cetățenilor în vederea
constituirii şi depunerii dosarelor pentru locuinţe sociale şi locuinţe
construite din fonduri ANL, completarea și evidența acestor dosare,
întocmirea dispozițiilor de atribuire și a repartițiilor către cei
aflați pe lista de priorități cât și interfața cu agenții economici și
persoanele fizice autorizate care desfășoară activitate de taximetrie,
în vederea actualizării dosarelor necesare autorizării.
Anual
s-a discutat cu peste 2.000 de persoane dintre care o parte au primit
lămuriri, clarificări sau soluţii pe loc, iar altele au fost îndrumate
către directorii din primărie pentru consultaţii sau către alte
instituţii cu competenţă în soluţionarea problemelor ridicate. De
asemenea, inspectorii angajaţi în activitatea de relaţii publice au
oferit îndrumare, consiliere şi asistenţă pentru întocmirea
documentaţiilor în vederea obţinerii de avize, certificate, autorizaţii
în domenii ca: urbanism şi amenajarea teritoriului, cadastru, registru
agricol, comercial, transporturi, sistematizare, tuturor celor care s-au
adresat cu aceste probleme Primăriei Roman.
În
fiecare an au fost înscrise în audienţe, în medie 350 de persoane, și
am discutat cu fiecare cetățean problemele sau sugestiile transmise.
Romașcanilor
aflați în dificultate din punct de vedere social li s-a asigurat la
nivelul administratiei locale pârghiile necesare pentru ca aceștia să
beneficieze de ajutorul oferit de legislația locală sau națională.
Conform Hotărîrii Consiliului Local nr 47/14.05.2013, prin Direcția de
Asistență Socială s-au distribuit tichete sociale către 6.750 de
beneficiari, pentru achiziţionarea de alimente de bază, iar alți 5.224
de romașcani au primit ajutoare alimentare din stocurile de intervenție
comunitare, destinate categoriilor de persoane cele mai defavorizate din
România.
În
anul 2014, prin Direcția de Asistență Socială, s-au întocmit 372 dosare
pentru acordarea în condiţiile legii a ajutoarelor de urgenţă
familiilor aflate în situaţii deosebite, iar ca urmare a Hotărârii de
Consiliu Local nr. 17/14.03.2014 s-au distribuit trimestrial tichete
sociale la 3.306 de romașcani, pentru achiziţionarea de alimente de
bază. La Direcția de Impozite și Taxe Locale s-au primit 484 de cereri
de reducere cu 50% a impozitelor conform HCL 156/2013, toate
rezolvându-se favorabil, reducerea fiind de 30.938 lei. De asemenea,
s-au primit alte 235 de cereri de scutire pentru persoane încadrate în
gradul I de invaliditate, cu handicap accentuat sau grav, conform Legii
571/2003.
Prin activitatea desfășurată de Direcția de Asistență Socială, în condiţiile legii, în anul 2015:
-s-au acordat 244 de ajutoare de urgenţă familiilor aflate în situaţii deosebite,
-s-au distribuit în baza Hotărârii de Consiliu Local nr. 32/2015 tichete sociale către 2.871 de persoane,
-s-au
distribuit 12.518 pachete cu ajutoare comunitare, conform HG 799/2014
privind implementarea Programului Operațional Ajutorarea Persoanelor
Defavorizate 2014, către 4.295 persoane.
De asemenea Direcția Impozite și Taxe Locale a primit:
-
532 cereri de reducere a impozitelor cu 50% conform HCL 170/2014, toate
rezolvându-se favorabil, valoarea totală a reducerilor acordate fiind
de 33.432 lei.
-
306 cereri de scutire pentru persoanele încadrate în gradul I de
invaliditate, cu handicap accentuat sau grav, rezolvându-se favorabil un
număr de 302 cereri, pentru celelalte neavând temei legal.
Ţinând
cont de faptul că o componentă importantă a H.G. nr. 1221 din 14
decembrie 2011, pentru aprobarea Strategiei Guvernului României de
incluziune a cetăţenilor români aparţinând minorităţii romilor pentru
perioada 2012 – 2020 o reprezintă parteneriatul permanent cu
administraţia publică şi societatea civilă, în aplicarea unor programe
specifice focalizate pe măsuri în domeniul social, administrația locală a
iniţiat constituirea Grupului de Iniţiativă Locală (G.I.L.) şi a
elaborat proiectul pentru H.C.L. nr. 106 din 27.09.2012 prin care s-a
aprobat constituirea Grupului de lucru local (G.L.L.) – Roman şi
Regulamentul de Funcţionare a Grupului de lucru pentru asigurarea
implementării Strategiei Guvernului de incluziune a cetăţenilor
aparţinând minorităţii rrome din Municipiul Roman.
În
anul 2013 a fost elaborat Planul Local de Măsuri pentru Implementarea
Strategiei Guvernului României de Incluziune Socială a Cetăţenilor
Români de Etnie Romă din Municipiul Roman, document aprobat prin HCL NR.
68/2013. Prin Grupul Local de Lucru Roman am derulat o serie de acțiuni
menite să sprijine cetăţenii de etnie rromă să intre în legalitate cu
documentele de identitate sau cele de stare civilă.
În
urma acestora, în anul 2014, Biroul de stare civilă a eliberat un număr
de 47 de acte de stare civilă (34 de naştere, 11 de căsătorie şi 2 de
deces), iar în cursul anului 2014 a eliberat în total 129 de acte de
stare civilă pentru cetăţenii de etnie rromă (93 certificate de naştere,
27 certificate de căsătorie şi 9 de deces), având în vedere Protocolul
de colaborare încheiat cu Grupul Local de Lucru Roman. Protocolul de
colaborare a permis Biroului Evidența Persoanei punerea în legalitate în
cursul anului 2015 a 356 de persoane de etnie rromă, iar Biroului de
Stare Civilă să elibereze 128 acte de stare civilă pentru cetăţenii de
etnie romă (83 certificate de naştere, 24 certificate de căsătorie şi 21
de deces).
Administrația
publică locală a desfășurat în anul 2015 un proces de sondare a opiniei
publice în vederea aprecierii serviciilor oferite de administrația
publică locală şi a creşterii calităţii acestora, cu respectarea
cerințelor documentate de Sistemul de Management al Calității ISO
9001:2008, Strategia Națională Anticorupție 2012-2015 și Sistemul de
Control Intern Managerial.
Metodele
folosite pentru monitorizarea satisfacției cetățenilor au fost alese
astfel încât să pună la dispoziția Primăriei Municipiului Roman
informații semnificative cu privire la așteptările, nemulțumirile și
propunerile cetățenilor față de serviciile publice astfel încât să ofere
o imagine cât mai fidelă a situației existente. Chestionarul de
evaluare a satisfacției cetățenilor a fost postat electronic, la
începutul anului, pe site-ul instituției - www.primariaroman.ro, unde a
fost accesat și completat on-line de către romașcani, dar s-a regăsit și
în mod clasic, tipărit, la Biroul Unic. Pe parcursul anului 2015 au
participat 253 respondenți (235 chestionare fiind completate on-line și
18 chestionare în format tipărit, depuse în urna din Holul Primăriei).
Rolul chestionarului aplicat a fost acela de a identifica atât aspectele
pozitive cât și cele care pot fi îmbunătățite, alături de propunerile
punctuale ale cetățenilor. Astfel 70 % dintre respondenți s-au declarat
mulțumiți și foarte mulțumiți de serviciile Primăriei Municipiului Roman
şi de relaţia cu primarul municipiului, iar din modul de completare al
chestionarelor a rezultat că cetăţeanul este mulţumit pentru că a fost
consultat şi a avut prilejul să îşi exprime nemulţumirile şi
propunerile.
Dintre
propunerile transmise pentru conducerea Primăriei Roman enumerăm:
reabilitarea Cinematografului UNIREA; reabilitarea Casei Celibidache;
schimbarea atitudinii unor funcționari; eliminarea grupurile de
infractori minori; anveloparea blocurilor; curățenia unor zone din oraș;
eliminarea birocrației; noi locuri de joacă; modernizarea transportului
în comun și a taximetriei; construirea de piste pentru biciclete.
Chestionarul
s-a dovedit un instrument de sprijinire a procesului decizional, în
sensul modelării şi adaptării soluţiilor la nevoile actuale ale
societăţii.
Romanul Financiar
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu