marți, 1 august 2017

A apărut „Balada lui Leoreanu”!

A apărut „Balada lui Leoreanu”!


Gestul care frizează patologicul de a-ţi pune subordonaţii din partid să-ţi voteze titlul de „Cetăţean de Onoare” a stârnit valuri de comentarii şi ironii în mediul virtual, fiind fără îndoială cel mai comentat subiect legat de deputatul Laurenţiu Leoreanu. Diverse glume – unele devastatoare – circulă pe internet, vizându-l atât pe grandomanul fost deputat cât şi pe obedienţii consilieri PNL de la Roman şi pe primarul Lucian Micu.
A apărut şi oda în versuri. Sau balada. Postată pe Grupul Romaşcanilor de Ciprian Mancaş. Nu are titlu aşa că Vestea i-a spus „Balada lui Leoreanu”. După atâtea exemple şi practici care au arătat legătura lui Leoreanu cu cultul personalităţii, această baladă (evident, ironică) îi completează acestuia colecţia de „închinăciuni” pe care le pretinde ca un adevărat Zeu rătăcit printre muritorii de rând:
BALADA LUI LEOREANU
– de Ciprian Mancaş –
Pasind ca tantos comandant
Pe strazile de urbe veche
Rasuna tunet elegant
Sa-auza clar orice ureche.
E vechiul nostru don primar
Si le vorbeste alor sai
Si raspicat si clar si rar
Si’n ochii lui ii ard vapai:
– „Confrati si conlocuitori!
Copii ai vitei musatine!
Iata ca vremea e supt noi
Iata ca timpul e cu mine!
Asa-i ca eu v-am pastorit,
Cu ferm toiag si’ntelepciune,
Aproape o decada chiar
Si-am scos orasul din ruine?
Ce om facut-a mai mult oare
Parlitilor, pentru oras?
Nici un somer nu e sub soare
Nu mai e nimeni in somaj
Nu am facut eu liniste ?
Ca era plin de zbuciumati!
Nu am scapat de tineret
Sa nu mai fiti voi deranjati?
Sunt goale discoteci si cluburi
Copii mai nasc vre-o unu doi
Acum putem sa stam pe ganduri
Ramas-am in oras doar noi!
Nu merit eu aleasa cinste?
Nu merit eu sa fiu cinstit?
Ce stati ca niste poame triste
Nu ati vazut cat am muncit?”
“Ba da!” rasuna-atunci consilul,
(Subordonatii din partid)
Nimeni nu vrea sa fie primul
Care sa fie pus la zid…
“Onoare!” striga-atunci un nene
“pentru ilustrul cetatean” !
“bravo!” se-umfl-o tanti in pene
“ Sa fie pomenit in neam!”
“Asa sa faceti!” zise dansul
Sa nu cumva sa-mi stricati chefu…
Se ridicara toti atunci
Si zisera in cor : DA SEFU!
Cu siguranţă vor urma şi alte reacţii legate de această cireaşă de pe tortul maniei grandorii a celui care a fost primar de Roman.
Reamintim că ieri Consiliul Local Roman – prin voturile consilierilor PNL – a acordat titlul de cetăţean de onoare (care duce, automat, la scutirea de taxe şi impozite locale pentru toate bunurile deţinute) lui laurenţiu Leoreanu. Proiectul a fost iniţiat de primarul Lucian Micu care, ca şi consilierii PNL care au votat, sunt subordonaţi pe linie de partid lui Leoreanu care este preşedintele organizaţiei PNL Roman.
D.V.

Distribuie acest articol:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu