Principalele constatări ale Camerei de Conturi la Primăria Roman și sumele estimate ale abaterilor
În
perioada 14.04. – 10.06.2015, Camera de Conturi Neamț a efectuat un
audit financiar al contului de execuție pe anul 2014, la Primăria Roman.
Rezultatele au fost centralizate la începutul acestui an și au fost
furnizate într-un raport de bilanț.
În
urma verificărilor contabile au fost centralizate prejudicii însumând
402.000 lei și abateri financiar – contabile de 756.000 lei.
Care au fost abaterile constatate și care este suma estimată abaterii:
- Municipiul
Roman a înregistrat centralele termice primite gratuit de la Municipiul
Piatra Neamț în evidența financiar contabilă și în situațiile
financiare la o valoare de inventar mai mare decât valoarea de inventar a
bunurilor preluate efectiv și înscrisă în procesele verbale de predare
primire: valoare abaterii – 579.000 lei;
- S-au
efectuat cheltuieli de personal din cadrul Serviciului de gestionare a
câinilor fără stăpân concesionat către SC Municipal Locato Serv SA și
pentru care nu există aprobare a consiliului local ca element distinct
de cheltuială – 177.000 lei;
- S-au
decontat cumulat servicii medicale, care constau în deparazitări,
sterilizări, vaccinuri, eutanasieri care se regăsesc deja ca operațiuni
distincte în cadrul contractului nr. 21988/2009 de delegare de gestiune
prin concesiune a Serviciului de gestionare a câinilor fără stăpân din
Municipiul Roman – 29.000 lei;
- Efectuarea
de plăți pentru lucrări supraevaluate la articolele de transport nisip
și nisip la lucrarea ”Reabilitare și modernizare zona de agrement –
bazine de înot str Vasile Lupu f.n.” – 24.000 lei;
- În
lista utilajelor decontate s-a înscris valoarea ofertată care este mai
mare decât valoarea reală de achiziție a utilajelor și consumabilelor
pentru utilaje procurate de la alt furnizor decât cel înscris în
propunerea tehnică și financiară – 125.000 lei;
- Efectuarea
de plăți supraevaluate pentru transportul balastului la lucrarea ”SRN,
Covor asfaltic – reparații” din cadrul contractului ”Amenajare parcări
și intersecții adiacente PIDU în Municipiul Roman.” – 32.000 lei;
- S-a
procedat la verificarea prin sondaj a realității datelor din situațiile
de plată achitate de către UATM Roman în calitate de beneficiar pentru o
serie de lucrări de investiții. În urma comparării datelor obținute
urmare inspecției efectuate pe teren, cu cele din situațiile de plată
s-a constatat că unele categorii de lucrări nu au fost puse în operă fie
în totalitate, fie parțial – 145.000 lei;
- Pentru
diferența de 333 t balast nu s-au prezentat documente justificative
care să ateste realitatea transportului balastului la groapa de gunoi
Roman – 24.000 lei;
Informațiile sunt preluate din raportul Camerei de Conturi Neamț.
Romanul Financiar
Principalele constatări ale Camerei de Conturi la Primăria Roman și sumele estimate ale abaterilor
În
perioada 14.04. – 10.06.2015, Camera de Conturi Neamț a efectuat un
audit financiar al contului de execuție pe anul 2014, la Primăria Roman.
Rezultatele au fost centralizate la începutul acestui an și au fost
furnizate într-un raport de bilanț.
În
urma verificărilor contabile au fost centralizate prejudicii însumând
402.000 lei și abateri financiar – contabile de 756.000 lei.
Care au fost abaterile constatate și care este suma estimată abaterii:
- Municipiul
Roman a înregistrat centralele termice primite gratuit de la Municipiul
Piatra Neamț în evidența financiar contabilă și în situațiile
financiare la o valoare de inventar mai mare decât valoarea de inventar a
bunurilor preluate efectiv și înscrisă în procesele verbale de predare
primire: valoare abaterii – 579.000 lei;
- S-au
efectuat cheltuieli de personal din cadrul Serviciului de gestionare a
câinilor fără stăpân concesionat către SC Municipal Locato Serv SA și
pentru care nu există aprobare a consiliului local ca element distinct
de cheltuială – 177.000 lei;
- S-au
decontat cumulat servicii medicale, care constau în deparazitări,
sterilizări, vaccinuri, eutanasieri care se regăsesc deja ca operațiuni
distincte în cadrul contractului nr. 21988/2009 de delegare de gestiune
prin concesiune a Serviciului de gestionare a câinilor fără stăpân din
Municipiul Roman – 29.000 lei;
- Efectuarea
de plăți pentru lucrări supraevaluate la articolele de transport nisip
și nisip la lucrarea ”Reabilitare și modernizare zona de agrement –
bazine de înot str Vasile Lupu f.n.” – 24.000 lei;
- În
lista utilajelor decontate s-a înscris valoarea ofertată care este mai
mare decât valoarea reală de achiziție a utilajelor și consumabilelor
pentru utilaje procurate de la alt furnizor decât cel înscris în
propunerea tehnică și financiară – 125.000 lei;
- Efectuarea
de plăți supraevaluate pentru transportul balastului la lucrarea ”SRN,
Covor asfaltic – reparații” din cadrul contractului ”Amenajare parcări
și intersecții adiacente PIDU în Municipiul Roman.” – 32.000 lei;
- S-a
procedat la verificarea prin sondaj a realității datelor din situațiile
de plată achitate de către UATM Roman în calitate de beneficiar pentru o
serie de lucrări de investiții. În urma comparării datelor obținute
urmare inspecției efectuate pe teren, cu cele din situațiile de plată
s-a constatat că unele categorii de lucrări nu au fost puse în operă fie
în totalitate, fie parțial – 145.000 lei;
- Pentru
diferența de 333 t balast nu s-au prezentat documente justificative
care să ateste realitatea transportului balastului la groapa de gunoi
Roman – 24.000 lei;
Informațiile sunt preluate din raportul Camerei de Conturi Neamț.
Romanul Financiar
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu